Todaysoon
World News

The media are suspected of representing the CCP in America

New York Times Headquarters in New York, United States. (Photo: Osugi / Shutterstock, royalty-free photo)

By the end of 2020, “The National Pulse”, the US conservative investigation media, released a complete detailed list of US media suspected of being representatives of the Chinese Communist Party ( The CCP). National Pulse pointed out that these American media organizations propagated on behalf of the CCP in the United States and disseminated “beneficial reports” or “positive information” to the CCP government.

This list was published by National Pulse on December 30, after investigating the Sino-US Exchange Fund and “BLJ Worldwide”. “BLJ” means the public relations firm “Brown Lloyd James”, a company registered under the “Foreign Representative Registration Act” (FARA), representing the Sino-American Exchange Fund in the United States, carrying out pro-CCP propaganda activities . BLJ has offices in New York and Washington, DC.

National Pulse pointed out that the China-US Exchange Fund (CUSEF) was established by the Vice Chairman of the Committee of the CPC Political Consultative Conference (CPPCC), under the “Economic and Security Assessment Committee China-China ”. identified as an important part of the united front of the CCP.

According to information on the official website of the Sino-American Exchange Fund, this fund was established in Hong Kong in 2008 by Mr. Dong Jianhua (Tung Chee-hwa), the first head of the special zone of Hong Kong.

National Pulse goes on to reveal that, according to the US government report, the purpose of the Sino-American Exchange Fund is: “To select and eliminate potential sources of policy and authority against CCP rule.” “And” the overseas Chinese community, foreign governments and other relevant organizations will take action or take a stand in favor of Beijing’s priority policies. “

Thanks to the US Department of Justice’s Foreign Representative Registration Act document, it can be seen that the Sino-American Exchange Fund and the long-standing US media have relationships of up to 10 years.

The normal activities of the Sino-American Exchange Foundation include sponsoring journalists who influence China for tourism, allowing them to publish reports on Chinese news that are beneficial to the CCP government. on the American media. Another approach is to invite employees of major US media outlets to meet for dinner and chat …

National Pulse separately indexed a list of US media outlets that accepted private dinners and CCP sponsored meals.

Travel sponsorship

According to the “Foreign Representative Registration Act” file, with the support of the BLJ, the Sino-US Exchange Fund has sponsored numerous trips by American media organizations to China. Their clear goal is: “Effective dissemination of positive information to the media, key influencers, opinion leaders and the public.”

Such a trip to China is called a “fact-finding trip”. The standard set for participants is “effectiveness and opportunities for positive coverage” to ensure widespread coverage of “beneficial” communication channels.

In order to spread the good news in the main US national media, BLJ will continue to organize and organize “study tours” to China. This includes recruiting the best American journalists in China. These journalists are selected for “the effectiveness and timeliness of positive coverage”.

US media channels sponsored by the CCP for the “Journey of Exploration” include: Vox, Slate, Boston Herald, Boston Globe, Huffington Post, The Atlantic, Fox News, New York Times, NPR, CNBC, Newsweek, Los Angeles Times , Baltimore Sun, Chicago Tribune, The Guardian, The New Yorker, The Financial Times, Foreign Policy, The Philadelphia Inquirer, New York Magazine, Yahoo Finance, National Journal, Washington Post, Forbes, Bloomberg, Minneapolis Star Tribune, United States News & World Report, San Francisco Chronicle, Philadelphia Inquirer, Harvard Business Review, The Hill, Chicago

Private dinner

In addition to the China tour sponsored by the Sino-American Exchange Fund, officials of the Sino-American Exchange Foundation and the president of BLJ also invited various media organizations to meet in major American cities, such as New York, Washington, Washington DC and Chicago. In the records of the “Foreign Representatives Registration Act”, these meetings are often referred to as “private dinners”.

US PCC-sponsored “Private Dinner” media channels include:

Washington Post, Associated Press, TIME Magazine, New York Times, CBS, Forbes, PBS, The Atlantic, The Economist, CNBC, Wall Street Journal, Financial Times, National Journal, NPR, Politico, Chicago Tribune, Bloomberg, BBC, Los Angeles Times, Quartz, Agence France Presse, McClatchy Newspapers, Congressional Quarterly, CNBC, Businessweek, CNN, The Hill, Reuters, ABC, Nation, Yahoo !, Newsweek.

After compiling the complete list, National Pulse said they would fearlessly continue to report the Western media’s compromise with the CCP and the CCP’s deep influence on American institutions.

Related posts

Johnson & Johnson terminates business Opioid drugs

Todaysoon

There are more American soldiers in Washington than in Afghanistan and Iraq, and continues to grow

Todaysoon

[Live] The protest ‘Save America’ and vote-counting activities in Congress

Todaysoon

Leave a Comment